Pages

Tuesday, May 24, 2011

Nak Shopping ape??

Hmm.. Sem 3 dah nk mula ahad depan.. Sila ambil perhatian ye, aku x packing ape pun lg ni.. hi9 Cam biasa le, keje last minit memang jd pilihan utama aku walaupun sudah diingatkan berkali-kali oleh umi.. Malas la, lgpun semangat nk packing dah x sama masa mula2 masuk U dulu,kan..

Okey,berbalik pada tajuk atas, SHOPPING.. Perlu ke? ha9 Dari form 1 sampai la sekarang, aku x pernah pun gi shopping ngan family cari barang2 yg nk di bawa ke hostel.. Memang dh jd kebiasaan kami adik beradik cari sendiri barang keperluan masing2 bila masuk sekolah/U.. Even parents memang hantar setiap kali bukak sem, tp aku xpernah nk angkut barang yang dah dibeli dari rumah tambah2 lg makanan ngan toiletries.. First2 memang pakai yg mana ada je dulu, then dh masuk U nanti pandai2 gi bandar cari sendiri.. Lgpun, umi kata aku ni cerewet sgt la bab beli membeli ni he9.. Pernah dulu 3jam round kt KBMALL cari kasut raya aku, last2 balik camtu je sbb xjumpa yg berkenan.. Oleh sebab aku ni bnyk songeh sgt (hi9) so, kitorang pakai formula baru, DUIT ABAH BAGI BARANG CARI SENDIRI..

Aku nk list kan sikitlah barang2 yang aku nk bawak siap atau beli nanti kt Sg.Petani.. Aku ni pelupa orangnya, tulis kat kertas, kertas hilang, so, tulis kt sini je la.. Nt tinggal print je..

1)   Makanan. Oleh sebab aku nk mulakan DIET baru sem ni, so kena mulakan dengan makanan. he3
      -Nestea Lemon Iced Tea (fevret) - Horlick 3 in 1 (wajib) - Jacobs Low Fat 1 tin - Gardenia Jumbo-
       Susu pekat manis (aku xsuka horlick n milo + gula) - Campbell Mushroom Soup with Crunchy or Pasta-
       tu je kot buat masa ni..

2)   Pakaian. Aku jarang shopping baju sbnarnya, sebab memang tiap2 hari gi kelas aku pakai baju kurung..  
      Senang, xpayah pikir hari ni hari rasmi ke, x ke, pakai je.. ( Sebab koleksi baju kurung aku mmg banyak)
      hi9 tapi ingat nk cari jugak la seluar nk pakai time keluar kan..

3)   Bantal, comforter, cadar aku bawak siap.

4)   Stationary, yang dah ada, aku bwk je, yg xcukup nanti la aku beli. Oh ya, calculator scientific pun kena
      bawak, tapi nasib baik dah ada (guna masa SPM dulu je) sbb ada subjek Economic Issues and Problems
      sem 3 nanti.

5)    Handset (buruk je, beli masa spm dulu hi9 tapi syg lg), charger, Laptop n perkakasnya, Hard Disk, My
       Sony MP3.. Mahal aku beli mp3 ni taw, maklumla, org lain xpe la ada handset canggih giler, iPhone la,
       Blackberry la, boleh dengar lagu dalam tu je.. Aku ni, nset udah la buruk, paling murah pulak tu.. ha9
       Aku rasa, dalam kelas aku tu ( 30 org ) aku la nset paling murah sekali.. Tapi, ada aku kesah?? ha9
       Pakai je yang mana ada ( syukur wey ) xkesah la orang hina nset aku sekalipun janji boleh telefon dan
       mesej. Cukup la kan? Dengar lagu? MP3 ada. Video Conference? Skype kan ada.. hi9 Ambik gambar?
       Tu haa, Olympus pun ada..

6)   Tuala mandi, Libresse Non Wings, Pantyliner, Purse, Handbags, Perfume, and all the tudung bawal ye
      (dah xpakai tudung endon he3).

7)   Oh ya, abah nk bagi periuk nasi panasonic dia yg kecik tu.. Nantikan fasting month.. Aku ni bukan rajin
      sangat nk turun gi dining.. Masak sendiri senang, and also, don't forget my beras cap arnab.. Beras lain
      xbest.. huahuahua..

8)   Selipar jepun, high heels, sandals, kasut sukan, stoking dan mana2 yang ada lah..

9)   Aksesori, jam tangan, bekas  dan pin-pin tudung.

Rasanya, tu je yang mampu aku fikirkan setakat ni.. nanti ada lg barang yang 'meninggal', aku tambah la.. hi9
Okey, sekarang nk cerita pasal tempat shopping plak.. Mundur sangat ke Kedah? Especially Sungai Petani tu? Aku ni bukan la jenis berjalan sakan, cuma ada masa dan duit lebih sikit, keluar la ngan roomate n kengkawan. Tu pun sambil cari barang keperluan la. Wayang? Aku layan jugak kadang2 kalau citer best.. Lagipun tiket dia 5hengget je!! he3 alah, tengok ngan roomate ngan kawan pompuan je kan, ape salahnya.. Kalau keluar, kami biasa sewa kereta and aku drive walaupon kete selalu mampos-tengah-jalan (kalau manual la).. ha9 mana x nye, aku ngan Aie je yang ada lesen, tu pun Aie takut2 nk bwk.. Tp skrg mybe dh okey..

Tempat biasa kami shopping ialah,

CS Sg.Petani

Tesco Baru

Tesco Lama

Village Mall

Giant Sg.Petani


So, xde la mundur sgt tempat tu kan? nk cari barang ngan buku2 pun senang.. MPH ada kt Tesco Lama.. Popular kat CS.. Nk cari apa? semuanya ada di SINI.. ha9 Sesape yg berkesempatan ke Kedah, singgahlah ke mana2 mall di Sg Petani ye.. Cinemas plak kt VM ada, CS pun ada.. Yang penting, tiketnya 5 hengget!! TAPI khas untuk pelajar je.. huahuahua.. Okey la, rasanya dh cukup la ni.. Aku pun dah letih meniarap nk siapkan entri ni.. Lgpun NIKITA dah start.. he3 Aku xtaw la cmne org lain bleh wat entri panjang2.. Aku xde ape sgt nk story, so pendek2 dh cukup.. Kalau aku rajin, nanti aku postkan entri tentang Uitm Kedah terchenta tu ngan kisah telefon burukku yang penuh nostalgia itu.. ha9

Terima kasih kerana membaca entri kali ni, sekian, Terima Kasih. Pen off~




2 comments: