Pages

Friday, January 4, 2013

Aku & Dila

Hari ini hari Jumaat. Bersamaan 4 Januari 2013. Hari ni jugak birthday fatin asyilah kawan kembara aku.. hik9 yang ke 21, happy birthday Atin.. saje je nak gtaw.. hari ni hari 1st exam part 2 hokey.. org baru je lepas azan subuh dan aku?? yes.. x tido lg.. menghabiskan sisa2 waktu malam td ngan membaca entri2 lama FL.. ha9 sungguh kurang kerjaan aku ini -sendiritakhabisstadimasehrilek- paper untuk hari ni ialah Industrial Relation. Harap xde masalah walaupun aku mmg malasssss sgt2 nk bace bab2 court,recognition n segala bagai yang berkait dgn procedures.. hahaha..

rutin harian macam biasa, xde apa yang menarik. harta dalam bank makin berkurangan sbb duit bnyak habis beli makanan je hari2.. oh ye, nak upload gambar tapi nanti Dila bising pulak kat aku. dh keje aku snap gambar dia je hari2.. aku pernah ugut nk upload gmbar dia.. ha9 org main2 je la, dia dh siap warning nk buat benda sama jgk.. dh la lps dia taw aku ada blog, kalo bleh 1 dunia dia nk ckp, saje nk bg malu aku.. hahahaaha.. Dil, Dil.. nape la aku ditakdirkan jumpa ko..

nk cite pasal dila lah, sbb ntri kali ni x de motif pun cuma rasa lama x update, nanti dh tua aku xtaw apa jadi kt diri sendiri masa muda *belum kira Alzheimer lg*.. maklum la jaman sekarang nggak ada lagi manusia yang nulis diari.. hi9 dila ni *nama penuh dirahsiakan - sila buat2 x kenal- * seorang yang suka terharu. ha9 semua benda yang aku buat kat dia, semua nk terharu..

Ada sekali aku masak kue teow rebus ngan sup ayam *time rajin doulu2* pastu aku sendukkan, hidang depan dia, tetiba dia pandang aku dengan mata yang bercahaya, pastu cakap "aku terharu weh.." hahaha.. rasa macam nk guling2 kt situ jugak.. dia xtaw rupanya aku ni romantik orangnya *perasaan*

pastu bnyak benda jugak la jadi.. yang aku ingt, aku belikan present untuk mak dia sbb mak dia sudi masakkan laksa penang masa aku teringin gila nk makan, dengan mak2 dia skali terharu. padahal bende biase je pon. bukan la aku beli peti hais 5 pintu pon.. huahuahua..

pastu baru2 ni, time dia basuh kain, aku snyp2 letakkan kad good luck *skali wish happy new year* aku buat sndiri guna ilmu yang dipelajari masa subjek CSC doulu2 hahahaha pastu print... macam biasa la, dia cakap dia terharu pastu selalu cakap nak balas balik.. dila,dila.. sbb dia jgk la aku skali jagi gila.. kadang2 time sembang berdua je kami main kembang2 hidung sambil bercakap.. ha9

pastu, dia ni selalu jd protector aku di rumah dan dimana sahaja tempat yang memerlukan beliau melindungi aku.. hahhaa.. kerana kegelian amat terhadap binatang bernama lipas, maka aku tidak boleh terpandang langsung kelibatnya *jika tidak aku akan berubah sikap menjadi liar dan x tentu hala ha9*. Dila la yang aku kejutkan pukul 3 pagi semata mata kerana aku nampak bapak lipas sedang bermaharaja lela dalam tandas*masa tu aku dh x tahan sgt, terpaksa jgk kejutkan Dila tido walaupon x sampai hati*. selagi makhluk bernama lipas itu tidak hilang dari pandangan mata aku dan tidak aku yakini kehilangannya, aku takkan tenang *jantung berdegup kencang taw tak*.. Dila la bangun pastu bunuh dan buang binatang2 perosak tersebut sampai aku puas hati.. ha9 malam tadi skali lagi dia terpaksa buang lipas kt bilik air sbb aku xleh nak mandi selagi ada binatang tuu.. benciiiiiii.....

aku ni kembara kesatria okeh, suka masuk hutan, aktiviti lasak, panjat2 gunung, flying fox n sume2 lah outdoor activities, tapi kelemahan aku cuma lah, aku cukup geli ngan semua serangga.. bukan setakat lipas, malah kumbang hitam bertanduk mahupun x bertanduk, belalang kunyit yang besar2 tu dan seangkatan dengannya lah.. sume aku geli.. yang peliknya, katak, pacat, ular dan lintah aku x geli plak.. ha9 nasib baik sepanjang gi camping, aku x pernah jumpa benda2 yang aku geli.. *diorg pom paham kot*

Apa lg pasal dila eh?? nanti la aku post lain kali yang x taw bila plak hi9 nk smayang subuh :) pastu nk sambung study sikit, tengahari nanti exam....................................................................


1 comment: