Pages

Saturday, March 12, 2011

Dari Korea ke Thailand..

 Daripada melayan drama2 korea, aku sekarang beralih arah layan drama thai plak.. hi9 best jugak.. ni aku nk kongsi sikit 1 cite thai yg aku suka.. kalau nama thai dia Sawan Biang, nama lain drama ni Paradise Diversion..
Meh aku story sket.. Kisah dia cam ni.. Hero : Kawee, Heroin : Narin.. Even nama dia agak kureng pada pndengaran kita rakyat Malaysia ni, tapi jalan cite dia best.. aku suka.. kisah bermula, Kawee ni anak orang kaya yang hensem dan ramai peminat.. kakak kepada heroin juga salah sorang daripada peminat Kawee ni.. (aku pun) hi8 Nak dijadikan cite, Kawee ni benci gila kt P'Lee (kakak Narin) sbb bg dia, dorang xsetaraf.. P'Lee jugak hampir mati dilanggar lori lepas kuciwa dgn penerimaan Kawee.. Kawee plak proceed study kt oversea..
5 tahun lps tu, Kawee balik.. Nak dijadikan cite, P'Lee kawin dgn ayah Kawee (Kid) sbb nk balas dendam pada Kawee sbb xterima cinta dia dulu.. So, mereka serumah dan kt sini la bermulanya kisah Kawee & Narin..
  P'Lee syg sgt kt adik dia si Narin ni, so ni la kesempatan Kawee bls dendam pada P'Lee.. Jadi dia gunakan Narin sbg alat balas dndamnya.. Mcm2 dia buat, selain hari2 gaduh dgn Narin, Kawee jugak pernah culik Narin dan rogol dia.. Tu yg buat Narin bertambah benci pada Kawee.. Dalam masa yg sama, Kawee dh rasa syg pada Narin walaupun sikap panas baran dia tu x hilang lg..

X lama lps tu, Narin mengandung dan dia keluar daripada rumah Kawee sbb nk sorok rahsia tu drpd semua org.. Tapi kakak dia mcm dpt agak sbb dia muntah2.. Lepas Kawee jumpa n taw dia mengandung, Kawee nk bertanggungjawab la tp dia pulak xsanggup.. Last2 dia kata anak tu bkn anak Kawee..

Kawee yg frust menonggeng terus balik rumah dan mrh2, dia date ngan semua pompuan n minum untuk hilangkan frust nya tu.. Narin pulak lari makin jauh supaya xde org bleh cari dia dan yg penting dia nk besar kan anak tu sorang2!

Dipendekkan cite, lelaki ke2 yg nk kt Narin tu tlh buat pengakuan kt Kawee yg anak tu anak Kawee.. Apalagi, hepi la dia n terus g cari Narin.. Dah jumpa, Narin plak jual mahal, xbg Kawee duk rumah tu, so terpaksa la Kawee tido luar rumah.. sian kan? tapi tu la, rasa puas jugak sbb time dia rogol Narin dulu x pk perasaan Narin, skrg dia plak rasa..

Mcm2 dia buat nk ambik balik hati Narin yg dah lama terluka tu.. Sweet sgt, sikit2panas baran dia hilang & dia jd sorang yg prihatin n caring.. Tapi Narin plak salah fhm, dia ingat Kawee jaga dia sbb nk baby tu je padahal Kawee mmg syg dia cuma xckp je..

Part paling best la time Narin masuk hospital sbb pndarahan, Kawee yg jaga dia.. Buat CT scan, masa tu jugak Kawee nangis tgok baby dia (aku pun nangis skali).. Pastu plak, time Narin tido, Kawee diam2 usap perut n cakap ngan baby,, masa ni pun terharu gak.. Tapi rupa2nya Narin sedar, tapi buat2 tido.. Dia pun dh rasa nk maafkan Kawee tp biasa la.. ego tu masih ada, lg pun sakit hati dia x hilang lg..

Ending dia habis dgn kakak Narin insaf setelah ayah Kawee mati dan sedar cinta ayah Kawee padanya tinggi, so dia pun minta maaf pada semua n bawa diri.. Kawee plak kawin dgn Narin lepas Narin bersalin anak dorang..

Ni la antara cite Thai yg aku plg suka.. hi8 sweet n menyentuh perasaan.. (aku pun jiwa gk) hi9 nanti lain kali aku cite lg yg lain plak..


Ni episod 11 part 1 cita Paradise Diversion ni.. part yang paling aku suka bila Narin dh mengandung n Kawee cuba memenagi semula hati Narin.. sweet!!

No comments:

Post a Comment